4700 زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال عفو شدند

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهور الجزایر به مناسبت جشن استقلال این کشور حکم عفو 4700 زندانی این کشور را صادر کرد.

4700 زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال عفو شدند

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری الجزایر، عبد المجید تبون، رئیس جمهور این کشور به مناسبت سالروز استقلال این کشور مصادف با پنجم ژوئیه 1962 در حکم عفوی، دستور آزادی فوری بیش از 4700 زندانی را صادر کرد.

طبق این بیانیه، محکومان پرونده های تروریستی، قتل، جاسوسی، سرقت اموال عمومی، فرار و خرید و فروش مواد مخدر و محکومان دادگاه های نظامی از این حکم عفو مستثنی هستند.

همچنین در بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر آمده است؛ این حکم عفو به طور کلی برای مجازات های افراد در حبس و آزادی است که در نهایت به شش ماه حبس محکوم شده و یا اینکه از مجازاتش شش ماه و یا کمتر باقی مانده است. همچنین این حکم شامل کاهش جزئی مجازات حبس نیز می گردد، اگر باقی مانده مجازات حبس بیش از شش ماه یا برابر بیست سال یا کمتر باشد، به شش ماه کاهش می یابد، همچنین محکومانی که سن شان در زمان امضای این حکم برابر 65 سال یا بیشتر باشد، میزان تخفیف کلی یا جزئی مجازات افزایش یافته و بر اساس این حکم به 12 ماه کاهش می یابد.

طبق بیانیه یاد شده، با این حکم عفو بیش از 4700 زندانی فورا آزاد خواهند شد.

هنوز معین نشده که آیا این حکم عفو شامل حال زندانیان تظاهرات جنبش مردمی که اپوزیسون الجزایر و بعضی نهادهای حقوقی خواهان آزادی آنها بودند هم می گردد یا خیر، اما لیست اتهام های مستثنی از این حکم ریاست جمهوری شامل اتهام وارده به تظاهرکنندگان این جنبش یعنی به خطرانداختن وحدت ملی و تحریک بدون مجوز مردم نیست.

رئیس جمهور الجزایر فوریه گذشته نیز با صدور دو حکم عفو حدود 10 هزار زندانی را آزاد کرد که بزرگترین حکم عفو در تاریخ این کشور بود.،ایسنا

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29895

به "4700 زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال عفو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4700 زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال عفو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید