انتقاد دیپلمات روس از عدم حمایت غرب از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی

به گزارش بلاگ پو، دیپلمات ارشد روسی با انتقاد از حمایت نکردن کشورهای غربی از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، گفت این در حالی است که غرب در آژانس اتمی، حامی این موارد است.

انتقاد دیپلمات روس از عدم حمایت غرب از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف کننده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، از بی اعتنایی کشورهای غربی برای حفاظت از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی انتقاد کرد.

اولیانوف امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: در آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی حامی حفاظت از افشاگرها هستند. اما در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، که این موضوع مرتبط تر است، آنها از توصیه های حسابرس خارجی برای حفاظت از کسانی که شجاعت نشان دادن خطاهای بنیادین در فعالیت های سازمان را دارند، حمایت نمی کنند.

منظور وی در این توئیت، بعضی موارد ادعایی افشاگری درباره برنامه هسته ای بعضی از کشورها از جمله ایران در آژانس اتمی و علاقه وافری که غرب به این موارد ادعایی نشان می دهد و همچنین مسکوت نگاه داشتن افشاگری ها از گزارش های غلط سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره استفاده دولت سوریه از این سلاح ها است.

اولیانوف قبلا نیز با بیان اینکه مسائل اساسی در گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حملات ادعایی سوریه وجود دارد، گفت بازرسان این سازمان حتی مدارک را داخل یک کشور همسایه دریافت می کردند. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته واسیلی نبنزیا کننده روسیه در سازمان ملل گفته بود مسکو در حال اجرای تحقیقات خود درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور است و نتایج آن را در اختیار جامعه جهانی قرار خواهد داد.

یک افشاگر در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) اخیرا در دادگاهی شهادت داده است که این سازمان در سال 2018 گزارش خود درباره به کار رفتن سلاح های شیمیایی در حمله هوایی به دوما را تحریف کرده بود تا به نتیجه از پیش خواسته که همان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از این تسلیحات ممنوعه علیه مردم خود بود، برسد. (جزئیات بیشتر)

ادعاهای کشورهای غربی در حالی مطرح می شود که سوریه در سال 2013 در چارچوب توافقی میان آمریکا سلاح های شیمیایی خودش را زیر نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی یا امحا کرده و یا به خارج از سوریه ارسال کرده است. مقام های سوری نیز بارها اعلام کرده اند که این کشور سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

ص

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26537

به "انتقاد دیپلمات روس از عدم حمایت غرب از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دیپلمات روس از عدم حمایت غرب از افشاگرها در سازمان منع تسلیحات شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید