افزایش 500 برابری مصرف دیتا در 6 سال گذشته

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل همراه اول گفت: مصرف دیتا طی 6 سال گذشته تقریبا 500 برابر شده است.

افزایش 500 برابری مصرف دیتا در 6 سال گذشته

مهدی اخوان بهادر روز یکشنبه در مراسم افتتاح عظیم ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، افزود: در سال 98 نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و 18 هزار میلیارد تومان درآمد غیر عملیاتی داشتیم و بیش از 9 هزار و 700 میلیارد تومان را به دولت پرداخت کردیم.

مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه سه هزار و 600 میلیارد تومان سود کردیم، افزود: ارزش همراه اول در بورس 82 هزار میلیارد تومان است و همیشه شفافیت اقتصادی را در این عرصه داریم.

وی افزود: انقلاب عظیمی در جهان در حال رقم خوردن است. فناوری هایی که در تمام جهان باعث تحول دیجیتال می گردد. کلود در جهان توصیف می نماید که ما در جهان ارائه خدمات نقطه ای نداریم و همه چیز در فضای ابری است.

مدیرعامل شرکت همراه اول گفت: در همراه اول بیشتر سعی کردیم به بخش ارتباط صوتی بپردازیم. توسعه زیرساخت، شاهراه رشد، اقتصاد دیجیتال است. در تحول دیجیتال کسب و کارهای سنتی مقاومت خواهند کرد به همین دلیل این حرکت باید به طور ظریف انجام گردد تا بدون آسیب رساندن به کسب و کارهای سنتی بتوان در این راستا پیش رفت.

اخوان افزود: همراه اول 90 میلیون کاربر فعال همراه اول دارد که 20 میلیون کاربر اعتباری و 70 میلیون کاربر دائمی است. از نظر مصرف دیتا تقریبا طی 6 سال گذشته مصرف دیتا 500 برابر شده است. در ایام کرونا 11 تتابایت در روز مصرف شده است.

وی گفت: 100 درصد شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم هستند و از تعداد سایت هایی که در کل کشور داریم، 11هزار سایت به شبکه فیبر نوری متصل بوده و نزدیک به 45 هزار روستا تحت پوشش نسل دوم هستند.

مدیرعامل شرکت همراه اول افزود: ما در کشور 25 میلیون گیمر داریم و ما نسبت به این جوانان مسئول هستیم. منظور من محدودسازی نیست اما با دید توسعه کسب و کار می توان از این فرصت برای کسب و کار داخلی استفاده و بستر را برای آن ها مهیا کرد.

وی اظهار داشت: در دوران کرونا تقریبا تمام حوزه ها به حالت تعطیل درآمدند و تمامی توقعات به سمت حوزه اینترنت رفت. وزارت آموزش و پرورش سرویس شاد را از ما درخواست کرد. در بازه زمانی کوتاه در راستای مسئولیت اجتماعی خود این سرویس را بالا آوردیم. در این اپلیکیشن روزانه بیش از 9 میلیون دانش آموز حضور پیدا می نمایند.

مدیرعامل شرکت همراه اول اظهار داشت: مرکز داده با مدل های مختلف در کشور احتیاج است. هدف گذاری مان این است که تا خاتمه امسال 1370 رک را به مجموعه کشور اضافه کنیم. دیتاسنتری که امروز افتتاح می گردد 250 رک دارد. البته برای طبقه هم کف نیز فضا را برای ایجاد 100 رک دیگر فراهم نموده ایم.

اخوان افزود: تعدادی از رک های این دیتاسنتر مربوط به توسعه کار اپراتور همراه اول است و تعداد قابل توجهی از این رک ها برای شرکت هایی تعبیه شده که کسب و کارها بتوانند از این فضا ایجاد نمایند. این دیتاسنتر در حال حاضر عظیم ترین دیتاسنتر خارج از تهران است.،ایرنا

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 29658

به "افزایش 500 برابری مصرف دیتا در 6 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 500 برابری مصرف دیتا در 6 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید