اظهارنظر پمپئو درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی

به گزارش بلاگ پو، فارس نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دولت این کشور تأیید می نماید که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی زنده است.

اظهارنظر پمپئو درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، پمپئو روز پنجشنبه در مصاحبه ای، در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا آمریکا زنده بودن کیم را تأیید می نماید، گفت : آره، فکر می کنیم که او زنده است.

او شرح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد اما گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به او گفته است بر روی خلع سلاح اتمی کره شمالی متمرکز بماند.

پمپئو در این باره گفت: قصد داریم هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا کره شمالی، هر کس که بر سر کار باشد، را متقاعد کنیم که برنامه هسته ای شان به نفع آن ها نیست. آن ها باید دست به خلع سلاح اتمی بزنند و باید بتوانیم انجام آن را تأیید کنیم. این چیزی است که برای امنیت مردم آمریکا اهمیت دارد و تنها نقطه تمرکز رئیس جمهور ترامپ درخصوص کره شمالی از زمان شروع کارش است.

غیبت چند هفته ای غیبت کیم جونگ اون موجب شده بود برآورد هایی در مورد سلامت وی مطرح گردد. با این حال وی روز اول ماه می (12 اردیبهشت ماه) در صحت و سلامت کامل در ملاء عام حاضر شد.

امروز (پنجشنبه) سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی با رد برآورد ها در مورد عمل جراحی قلب کیم جونگ اون خاطرنشان کرد که غیرعادی بودن شرایط سلامت کیم جونگ اون غیرمنطقی و نامعقول است.

پیش از آن نیز دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام نموده بود که رهبر کره شمالی تحت عمل جراحی قرار نگرفته است.

310311

مجله گرگانلند

مجله گرگانلند | وبلاگ خبری گرگانلند، مجله خبری گرگان

مجله دانلود و سرگرمی

مجله دانلود و سرگرمی | معرفی بازی ها و سرگرمی های رایانه ای
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25824

به "اظهارنظر پمپئو درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر پمپئو درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید